Усім відомо – в будь-якому бізнесі є лазівки для крадіжок і махінацій. Близько 25 % втрат прибутку будь-якого торгового підприємства складають крадіжки через каси.

На думку багатьох фахівців, в цій області найбільший відсоток збитків в магазинах припадає саме на касові термінали, коли покупці самі або в змові з касирами виносять товар без оплати або товар не відповідає чеку. Проте є й інші джерела втрат:

при розвантаженні і отриманні товарів;

банальна крадіжка зі складів;

псування устаткування і товару в торговому залі.

Дуже часто всі ці збитки виявляються тільки в процесі інвентаризації, а часто й не виявляються зовсім.

Отже, якщо реклама є «двигуном» торгівлі, то крадіжку можна назвати її «гальмом».

Не дарма стан справ у сфері матеріально-технічного постачання, оптової і роздрібної торгівлі, сервісних послуг характеризує всього лиш одне слово – “крадуть”. При чому крадуть всі – покупці і продавці, охоронці і касири, комірники і менеджери. Про це не звикли говорити, але у багатьох торгових підприємств у план закладений певний відсоток втрат від крадіжки. Це неминуче зло, як, наприклад, і певне число бракованих деталей у виробництві, неповернених кредитів у банку.

 Проблеми починаються, коли цей відсоток досягає критичної планки, а втрати наносять істотних утрат роботі магазину. Найбільші втрати від покупців несуть, зазвичай, гіпер- і супермаркети, в магазинах прилавкового типу більше крадуть різноманітними способами самі продавці. Враховуючи той факт, що в магазинах самообслуговування зазвичай велика рентабельність, однаково ризикують всі торгові місця, незалежно від того, знаходяться товари в прямому доступі чи ні. Залежно від формату торгового місця, його розміру в середньому 30-60 % крадіжок здійснюють покупці, 50-70 % – персонал, 10 % – адміністрація. Практика показала, що ефективною може вважатися лише така організація охорони магазинів, яка не дозволяє злочинцям знайти незахищені місця в режимі охорони об’єкта, дає можливість обривати такі злочинні дії на їх початковій стадії. Залишаються відкритими декілька головних питань – по-перше, яка вартість всіх цих сучасних технічних засобів, чи по кишені вона власникам бізнесу, і, по-друге, а хто встереже самих сторожів від спокуси вступити в змову з іншими співробітниками з метою незаконної наживи? Та й чи врятує бізнес найсучасніша техніка від нашого винахідливого народу? Якщо з крадіжкою покупців можна ефективно боротися, то крадіжка з боку власного персоналу – це вже зовсім інша проблема, часто просто нерозв’язна. Адже способи крадіжки персоналу ще різноманітніші, ніж втрати, яких можуть завдати покупці, – це і махінації на касі, і продаж “лівого товару”, і змова з постачальниками за хабарі, і традиційне списання розбитого і зіпсованого товару тощо. Загалом, підсумувавши вищесказане, злодійкуватий персонал при належній старанності може завиграшки розорити фірму. Як же зупинити злодіїв-співробітників? Шляхів вирішення цієї проблеми всього два – створення команди або постійна ротація кадрів. Другий спосіб популярний, хоча зазвичай ні до чого ефективного не приводить. Професію продавця, особливо в продовольчому магазині, складно назвати престижною або високооплачуваною. Низька зарплата плюс прямий доступ до грошей або товарів – це могутній стимул для здійснення крадіжки у працедавця. Отже без ефективного захисту від своїх же працівників не обійтися. Як показала практика, найефективніша з усіх систем захисту, – це тестування найманих співробітників на поліграфі, а також регулярні перевірки на поліграфі тих  співробітників, які вже працюють. І при цьому вартість оплати послуг фахівця з детекції брехні набагато нижча, ніж втрати, які будуть в тому випадку, якщо таку перевірку не проводити.

Перевірки на поліграфі (детекторі брехні) дозволяють запобігти:

будь-яким видам крадіжок в магазинах, складських і виробничих приміщеннях;

псуванню майна і товарів (включно з махінаціями при списанні, пересортуванні тощо);

викраданню комерційної інформації (крадіжка документів, їх копіювання, знімання інформації з комп’ютерів і факсів, прослуховування і запис телефонних повідомлень, розмов у приміщеннях, підкуп співробітників).

А також багато і багато інших способів нашкодити своєму колективу або поживитися за господарський рахунок. Ось чому все більше власників і керівників у сфері матеріально-технічного постачання, оптової і роздрібної торгівлі, сфері сервісних послуг вдаються до допомоги фахівців з детекції брехні, аби позбавити себе багатьох подібних проблем.

Замовити дослідження

Запис на курси поліграфологів

Придбати поліграф

Замовити тест
Ім'я, Прізвище
Телефон
Email
Додаткова інформація

Скасувати